🎁   LIVRAISON  OFFERTE  À  PARTIR  DE  35 €  D'ACHAT  📦       Pour les envois en 🇫🇷 métropolitaine
 










    COMPTE  PANIER (0)
    CATALOGUES : CLASSIQUEVARIÉTÉMÉTHODES / ÉTUDESFORMATION MUSICALEACCESSOIRESCAHIERS DE MUSIQUE



    

Beating time & measuring music in the early modern era
GRANT Roger Mathew


Livre en anglais

Livre - Broché

Oxford University Press

Référence :

9780190858469


ISBN/ISMN :

9780190858469




312 pages - Oxford - 2018





46.30 €

EN STOCK

Expédition prévue  AUJOURD'HUI


Quantité  



Beating Time & Measuring Music in the Early Modern Era chronicles the shifting relationships between ideas about time in music and science from the sixteenth through the early nineteenth centuries. Centered on theories of musical meter, the book investigates the interdependence between theories of meter and conceptualizations of time from the age of Zarlino to the invention of the metronome. These formulations have evolved throughout the history of Western music, reflecting fundamental reevaluations not only of music but also of time itself. Drawing on paradigms from the history of science and technology and the history of philosophy, author Roger Mathew Grant illustrates ways in which theories of meter and time, informed by one another, have manifested themselves in the field of music.

During the long eighteenth century, treatises on subjects such as aesthetics, music theory, mathematics, and natural philosophy began to reflect an understanding of time as an absolute quantity, independent of events. This gradual but conclusive change had a profound impact on the network of ideas connecting time, meter, character, and tempo. Investigating the impacts of this change, Grant explores the timekeeping techniques - musical and otherwise - that implemented this conceptual shift, both technologically and materially.

Bringing together diverse strands of thought in a broader intellectual history of temporality, Grant's study fills an unexpected yet conspicuous gap in the history of music theory, and is essential reading for music theorists and composers as well as historical musicologists and practitioners of historically informed performance.


46.30 €




CES ARTICLES VONT VOUS INTÉRESSER
VEILHAN Jean-Claude - Les règles de l'interprétation musicale à l'époque baroque - Livre - di-arezzo.fr Michel VERSCHAEVE - Traité de chant et mise en scène baroque - Livre - di-arezzo.fr Nicole ROUILLÉ - Le beau parler françois - Livre - di-arezzo.fr William CHRISTIE - William Christie : cultiver l'émotion - Livre - di-arezzo.fr Michel ASSELINEAU - Arts et musiques dans l'histoire, vol. 4 - Livre - di-arezzo.fr
VEILHAN Jean-Claude VERSCHAEVE Michel ROUILLÉ Nicole CHRISTIE William ASSELINEAU Michel
Les règles de l'interprétation musicale à l'époque baroque
 Traité de chant et mise en scène baroque
 Le beau parler françois
 William Christie : cultiver l'émotion
CD - livres
 Arts et musiques dans l'histoire, vol. 4
Arts & musiques dans l'histoire, n° 4
ENVOI IMMÉDIAT28.60 € ENVOI IMMÉDIAT28.00 € ENVOI IMMÉDIAT27.00 € ENVOI IMMÉDIAT20.00 € ENVOI IMMÉDIAT45.10 €
DUFFIN Ross W. - Comment le tempérament égal a détruit l’harmonie - Livre - di-arezzo.fr Renaud MACHART - Les baroqueux : un demi-siècle de musique, 1947-2001 - Livre - di-arezzo.fr FÉRET-FLEURY Christine - La chanteuse de Vivaldi : journal de Lucrezia - Venise, 1720 - Livre - di-arezzo.fr Revue - L'Orgue, n° 317-318 : l'orgue français sous le règne de Louis XIV (1661-1715) - Livre - di-arezzo.fr Georgie DUROSOIR - La musique vocale profane au XVIIe siècle - Livre - di-arezzo.fr
DUFFIN Ross W. MACHART Renaud FÉRET-FLEURY Christine Revue DUROSOIR Georgie
Comment le tempérament égal a détruit l’harmonie
 Les baroqueux : un demi-siècle de musique, 1947-2001
 La chanteuse de Vivaldi : journal de Lucrezia - Venise, 1720
Mon histoire
 L'Orgue, n° 317-318 : l'orgue français sous le règne de Louis XIV (1661-1715)
 La musique vocale profane au XVIIe siècle
50 questions, n° 2
ENVOI IMMÉDIAT24.00 € ENVOI IMMÉDIAT23.90 € ENVOI IMMÉDIAT9.50 € ENVOI IMMÉDIAT35.00 € ENVOI IMMÉDIAT20.00 €







 
Librairie musicale et magasin de musique en ligne
Leader européen de la vente de partitions en ligne, avec 234'000 partitions, livres, accessoires de musique EN STOCK, prêts à être expédiés dans le monde entier.

Pour tous les instruments, dans tous les styles.

DI-AREZZO, c'est aussi un droit de retour facilité, un débit bancaire lors de l'éxpédition de votre commande, un triple contrôle de votre commande, afin de vous offrir le meilleur des services.


Conditions générales de vente
Mentions légales
Plan du site