🎁   LIVRAISON  OFFERTE  À  PARTIR  DE  35 €  D'ACHAT  📦       Pour les envois en 🇫🇷 métropolitaine
 










    COMPTE  PANIER (0)
    CATALOGUES : CLASSIQUEVARIÉTÉMÉTHODES / ÉTUDESFORMATION MUSICALEACCESSOIRESCAHIERS DE MUSIQUE



    

The music room in early modern France and Italy
HOWARD Deborah / MORETTI Laura


Sound, Space and Object

Livre en anglais

Livre - Relié sous jaquet

Oxford University Press

Référence :

9780197265055


ISBN/ISMN :

9780197265055




1 vol. (300 p.) - 2012





105.00 €

Habituellement expédié
sous 0-1 jours


Quantité  





This interdisciplinary book investigates the use of secular space for music making in Early Modern France and Italy. The fact that many artists of the time also had musical skills underlines the close relationship between music and the visual arts. This era is remarkable for the growing importance of music in domestic life, ranging from elaborate court festivities to family recreation. In parallel with the emergence of the theatre as a separate building type, music-making in elite circles became more specialised through the employment of paid musicians, as opposed to amateur participation by the inhabitants and their guests. Meanwhile, however, music printing and the mass-production of instruments, especially lutes, allowed music-making to diffuse down the social scale.



We see how spaces specifically designed for music began to appear in private dwellings, while existing rooms became adapted for the purpose. At first, the number of rooms specifically identifiable as 'music rooms' was very small, but gradually over the following 150 years, specialised music rooms began to appear in larger residences in both France and Italy. A major theme is the relationship between the size and purpose of the room and the kinds of music performed - depending on the size, portability and loudness of different instruments; the types of music suited to spaces of different dimensions; the role of music in dancing and banqueting; and the positions of players and listeners. Musical instruments were often elaborately decorated to become works of art in their own right.


105.00 €




CES ARTICLES VONT VOUS INTÉRESSER
VEILHAN Jean-Claude - Les règles de l'interprétation musicale à l'époque baroque - Livre - di-arezzo.fr Michel VERSCHAEVE - Traité de chant et mise en scène baroque - Livre - di-arezzo.fr Nicole ROUILLÉ - Le beau parler françois - Livre - di-arezzo.fr William CHRISTIE - William Christie : cultiver l'émotion - Livre - di-arezzo.fr Michel ASSELINEAU - Arts et musiques dans l'histoire, vol. 4 - Livre - di-arezzo.fr
VEILHAN Jean-Claude VERSCHAEVE Michel ROUILLÉ Nicole CHRISTIE William ASSELINEAU Michel
Les règles de l'interprétation musicale à l'époque baroque
 Traité de chant et mise en scène baroque
 Le beau parler françois
 William Christie : cultiver l'émotion
CD - livres
 Arts et musiques dans l'histoire, vol. 4
Arts & musiques dans l'histoire, n° 4
ENVOI IMMÉDIAT28.60 € ENVOI IMMÉDIAT28.00 € ENVOI IMMÉDIAT27.00 € ENVOI IMMÉDIAT20.00 € ENVOI IMMÉDIAT45.10 €
DUFFIN Ross W. - Comment le tempérament égal a détruit l’harmonie - Livre - di-arezzo.fr Renaud MACHART - Les baroqueux : un demi-siècle de musique, 1947-2001 - Livre - di-arezzo.fr FÉRET-FLEURY Christine - La chanteuse de Vivaldi : journal de Lucrezia - Venise, 1720 - Livre - di-arezzo.fr Revue - L'Orgue, n° 317-318 : l'orgue français sous le règne de Louis XIV (1661-1715) - Livre - di-arezzo.fr Georgie DUROSOIR - La musique vocale profane au XVIIe siècle - Livre - di-arezzo.fr
DUFFIN Ross W. MACHART Renaud FÉRET-FLEURY Christine Revue DUROSOIR Georgie
Comment le tempérament égal a détruit l’harmonie
 Les baroqueux : un demi-siècle de musique, 1947-2001
 La chanteuse de Vivaldi : journal de Lucrezia - Venise, 1720
Mon histoire
 L'Orgue, n° 317-318 : l'orgue français sous le règne de Louis XIV (1661-1715)
 La musique vocale profane au XVIIe siècle
50 questions, n° 2
ENVOI IMMÉDIAT24.00 € ENVOI IMMÉDIAT23.90 € ENVOI IMMÉDIAT9.50 € ENVOI IMMÉDIAT35.00 € ENVOI IMMÉDIAT20.00 €







 
Librairie musicale et magasin de musique en ligne
Leader européen de la vente de partitions en ligne, avec 234'000 partitions, livres, accessoires de musique EN STOCK, prêts à être expédiés dans le monde entier.

Pour tous les instruments, dans tous les styles.

DI-AREZZO, c'est aussi un droit de retour facilité, un débit bancaire lors de l'éxpédition de votre commande, un triple contrôle de votre commande, afin de vous offrir le meilleur des services.


Conditions générales de vente
Mentions légales
Plan du site